بدون عنوان
3% امتیاز

۱۳۹۲/۱۰/۰۸

بازدید : 49 نظرات : 9

https://1pix.ir/i/acmo

بدون عنوان

کاربر مهمان
مهدی عباسی
مهدی عباسی
یک عکس نیم رخ پرتره محیطی مستند.ودر پس زمنینه دارای فرم میباشد.موفق باشید
وحید بابائی
وحید بابائی
بنظرم ارزش راهیابی به گالری رو داشت....
سعید عامری
سعید عامری
در چند ماه اخیر سعی کرده ام عکس هایی بفرستم که نوعی نگاه متفاوت را به سایت تزریق کنم. با شناختی که از مقوله عکس و زندگی دارم به این راه وارد شدم که ناگزیر به مطالعه بیشتر و خوانش های بیشتر متوسل شوم. هر چند تعداد عکس هایی که برای سایت با توجه به تعهدی که در این سایت دارم کم است اما در همین معدود عکس های ارسالی نوعی دگر بینی را برای دوستان کاربر که سعی در راه شناخت عکاسی دارند ارائه کردم. اما نتیجه ای جز حذف عکس ها نداشت. و کاربران عادی و فعال و نقره ای و بعضا طلایی هم به این ارتباط ها بی دقت بوده اند. هر چند کاربران طلایی در این رد شدن ها نقش کمتری داشته اند اما آنچه من را وادار به نوشتن در این زمینه کرد همین نکته است که درک ما از موضوعات با آگاهی و شناخت و مطالعه کمی همراه است. به معناهای لغوی که در دایره المعارف ها نوشته شده است بیشتر رجوع می کنیم. یا برداشتی که فقط و فقط در ذهن ما گنجانده شده است. نه آن چیز که به ذهن ما وارد می شود. تفاوت این دو در زمان ورود است. آنچه که از گذشته به دست آوردیم و در گوشه ی ذهن ما مانده را استفاده می کنیم و کمتر سعی در برداشت های جدید. درک های نوین و چالش های پیش رو را داریم و کمتر وارد چرخه ی ذهن می کنیم. و این در عکاسی نوین و معاصر بسیار خطر ناک است. موضوعات گذشته نشان داد که ما در برخورد با موضوعی به نام^34^گذشته^34^ ، ^34^پرتره^34^ و^34^...^34^ تنها به ارسال های دیگر کاربران نگاه می کنیم. عکس های که به گالری راه پیدا می کنند را ^34^حد^34^ انتخاب خود می گذاریم. و هیچ منطق و چالشی را در ذهن خود برای این نوع موضوعات از خود بروز نمی دهیم. در موضوع پرتره. آنچه که در ذهن کاربران دیده می شود. همان واژه پرتره و نماهایی از این دست هست. در صورتی که شناخت و درک از یک پرتره با مبانی گسترده از نگاه ها و حس ها و حالت ها تکمیل می شود و نتایج عجیبی را به همراه دارد.عکس های ^34^آقای اصغر خوش خلق^34^ در موضوع پرتره انبوهی از حس و درک و شناخت و همچنین قواعد جالبی از پرتره نگاری محیطی است. متاسفانه هر روز کار من تلاش برای بازگرداندن از این دست عکس هاست. کار سخت و نفس گیری که با دیدن امتیاز های نابجا و نابخردانه و تامل برانگیز کاربران ، انرژی مضاعفی را از مدیران می گیرد و در موضوعات گذشته هم به نوعی همین ^34^نقطه^34^ ی مهم گم شده است. ما مدعی یک سایت تخصصی هستیم. و گذر از رسیدن به گالری و یا ارسال عکس به هر شکل ممکن. بسیار خطرناک است. همچنان سعی در هدایت عکاسی به سمت نوین و معاصرش هستیم تا بیش از این از تکرار آنچه که مدت هاست می بینیم و می بینیم و می بینیم دور شویم. خواش آخر من این است که در رای دادن ها تامل و تفکر بیشتری کنیم . در مواردی که شک داریم گزینه انصراف بهترین انتخاب است. با تشکر
شادی آفرین آرش
شادی آفرین آرش
درک می کنم...
شادی آفرین آرش
شادی آفرین آرش
چیزی که در حین داوری نظرم رو جلب کرد؛ آرامش صورتِ این کارگر در تناقض با همهمه پس زمینه بود.
سعید عامری
سعید عامری
گاهی نفس کشیدن میان این همه میله و آهن و بوی سیمان سخت است. خیلی سخت. گاهی چشمان بسته یک ^34^کارگر^34^ میان این حجم بزرگ از پیچیدگی های هندسی یک دیوار بزرگی است بین آدم ها. جایی که سخت ساخته می شود و سخت زندگی می شود و راحت مرده می شود.این ها شاید گوشه ای از ذهن این کارگر باشد در لحظه ای که چشمانش برای چند صدم ثانیه بسته می شود. همین مقدار برای من کافی است که این احتمالات را بدهم که باید گاهی به این آدم ها خیلی فکر کنم.
رضا تجویدی
رضا تجویدی
عکس دارای مفهوم و مستند گونه است، از دید من اگر کارگر به جای وسط در کنار بود عکس بازهم زیباتر می شد.
مبینا بینا
مبینا بینا
نگاه می کنیم اما برای دیدن، چشم می بندیم. ادراک از سطح برمی خیزد و زوایا بسط می بابند. انسان فصل دوم خود را نفس می کشد، جایی که خیال برتر از واقعه در جریان است. عکس بسیار خوبی است جناب عامری
سعید عامری
سعید عامری
ممنون و سپاس خانم بینا