بدون عنوان
65% امتیاز

۱۳۹۳/۰۹/۰۵

بازدید : 35 نظرات : 4

https://1pix.ir/i/ad2u
دسته بندی : اجسام بیجان

بدون عنوان

کاربر مهمان
محمد کاظم علیخانی
محمد کاظم علیخانی
با سلام و ارادت خدمت دوستانی که در ارزیابی این عکس شرکت داشتند
شادی آفرین آرش
شادی آفرین آرش
درود بر عکاس گرامی.
این عکس، عکس فرمال بسیار خوبی برای این موضوع ست. اما در روند اخیر شما(چه در این سایت و سایتهای مجازی دیگر) به موردی برخوردم که لازم می دانم بیان کنم. آنهم قرینگیهای ناشی از کپی کردن قسمتی از کادر ست.
مثلا در این عکس این اتفاق افتاده ست. این قرینگی ناشی از کپی در وهله نخست ممکنست برای عده ای به چشم نیاید. اما چند چیز آن را به چشم می آورد.
یک: نقطه کوچک سیاه روی زمینه زرد که عینا در نقطه مقابل نیز هست.
نقطه آبی بر زمینه ی قرمز رنگ
بینابین کار که دقیقن قرینه شده و کاملن مشخص ست.
و موارد دیگر که جلب نظر می کند.
این قرینگی شاید اتفاق بسیارخوبی در ^34^برخی^34^ عکسهای شما باشد. اما نه در همه ی آنها. شاید در عکسهایی که بتواند یک روال پروژه و مجموعه ای همراه با بیانیه و چرایی انتخاب این ویرایش. که البته در آن عکسهای سیاه و سفید. قابل درک ست. هرچند تعدادی از آنها هم در ارائه و انتخاب، ظرفیت بهتر شدن را دارا هستند.
اما در مورد این عکس: شما می توانستید موارد کوچکی که این قرینگی کپی شده را به چشم می آورد.. حذف کنید.. حتی اگر هدفی در باب این قرینگی در این عکس وجود داشته باشد وجود برخی موارد به آن لطمه می زند. در پایان قصدم تنها جهت دهی به روال کنونی شماست. چه که حس می کنم کمی ذهنتان اسیر تکرار شده ست.ممنونم از تحملتان.
محمد کاظم علیخانی
محمد کاظم علیخانی
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت سرکار خانم شادی آفرین آرش
ابتدا از توجه شما به ثبت های بنده در سایت های مختلف تشکر می کنم و قطعا نقدهای شما را مورد توجه قرار خواهم داد .در عین حال :
1- حذف کردن آن نقاط به راحتی امکان پذیر بود اما تصورم این بود که از فریب بیننده جلوگیری کنم . بدون شک امکان وجود چنین قرینه ای در عالم واقع غیر ممکن است . به همین دلیل ذهن به سوی تولید چنین آثاری پیش می رود . سازه ها و بناهای بسیاری را در ایران و هند و... دیده ام که معمار قصد ایجاد حداکثر تقارن را داشته اما ناکام مانده است . شاید تاج محل ، واقع در آگرا ( 200 کیلومتری دهلی) یکی از شاهکارهای بی نظیر معماران ایرانی در تولید تقارن باشد ، اما باز هم با دقت در بنا ، تفاوت هایی اندک در دو سوی آن به چشم می آید
2- بنده در ثبت هایی که از تقارن استفاده می کنم اهداف مختلفی را پیگیر هستم . برخی از آنها با نیم نگاهی به فلسفه و به قول خودتان آرمانشهرگرایی است و روندی دارد که نشان می دهد دو سوی عالم قرینه ی هم هستند و می توانند به موازات هم تا بی کرانی نا معلوم پیش بروند . در هندسه ی نااقلیدسی ، چنین باور می شود که خطوط موازی در نقطه ای به نام بینهایت به هم می پیوندند...........و در پاره ای دیگر از این ثبت ها ، جلوه ای بصری را به رخ بیننده می کشم شاید این بیننده معمار یا مهندس عمران یا طراح باشد و جمال گرایی او به جنبش در آید و عکسی نا قابل از اینجانب را به هنری فاخر در عالم واقع مبدل سازد ، به ویژه آنکه بنده در حدود سی سال تدریسم ، استعدادهای شگفت انگیزی از جوانان این سرزمین را دیده ام که با کمال تاسف در روزمرگی سرکوب شده اند و در جامعه ای تکراری و « هر روز مثل دیروز» مدفون گردیده اند .
سپاس فراوان بابت توجه شما و نقش آفزینی موثر تان در عرصه ی عکاسی کشور
سرافراز باشید
مصطفی اسدبیگی
مصطفی اسدبیگی
سلام خدمت شما اقای علیخانی
درود بر شما ثبت بسیار زیبایی شده
موفق باشید در پناه حق