متولد 1952 /  فوت 2016 / انگلیسی

اگرچه پیتر مارلو از زبان عکاسی خبری برخوردار بود­، اما عکاس خبری نبود. با این­حال­، او در ابتدا یکی از کارآفرین­ترین و موفق­ترین عکاسان خبری انگلیسی بود و در سال 1976 به آژانس سیگما Sygma در پاریس پیوست. او به­زودی دریافت که اشتهای لازم برای این کار را در حین مأموریت در لبنان و ایرلند شمالی در اواخر دهه 1970 نداشت. او کشف کرد که کلیشه­ای از عکاس خبری نگران کننده، واقعیت مأیوس کننده رقابت غیرانسانی بین عکاسانی است که به هر قیمتی به دنبال شهرت هستند.

پس از آن روزها­، زیبایی­شناسی مارلو تغییر کرد – به­این­دلیل که او عمدتاً عکس­های رنگی می­گرفت - اما رویکرد او بدون تغییر بود. رنگ چیزهای اتفاقی همان­طور که شکل و علامت چیزها در کار سیاه و سفید او نقش اساسی داشت­، در تصاویر او مرکزی شد.

مارلو به جریان خود آمده بود. او کار خود را به­عنوان عکاس خبری بین­المللی آغاز کرد­، برای بررسی تجربه خود به بریتانیا بازگشت و شعر تصویری جدیدی را کشف کرد که به او امکان می­داد سرزمین مادری خود را درک کند. پس از یافتن این شعر­، او آن را به جاده بازگرداند: به همان اندازه که در انگلستان در ژاپن­، ایالات متحده و دیگر نقاط اروپا عکس گرفت.

گردآوری و ترجمه مجموعه کتابهای دیجیتال "بررسی زندگی و آثار عکاسان مگنوم" توسط کاربر گرامی سایت وانپیکس 1pix.ir  جناب آقای "محمود امیری" انجام شده.