متولد 1952 / فوت 2016 / انگلیسی
اگرچه پیتر مارلو از زبان عکاسی خبری برخوردار بود، اما عکاس خبری نبود. با اینحال، او در ابتدا یکی از کارآفرینترین و موفقترین عکاسان خبری انگلیسی بود و در سال 1976 به آژانس سیگما Sygma در پاریس پیوست. او بهزودی دریافت که اشتهای لازم برای این کار را در حین مأموریت در لبنان و ایرلند شمالی در اواخر دهه 1970 نداشت. او کشف کرد که کلیشهای از عکاس خبری نگران کننده، واقعیت مأیوس کننده رقابت غیرانسانی بین عکاسانی است که به هر قیمتی به دنبال شهرت هستند.
پس از آن روزها، زیباییشناسی مارلو تغییر کرد – بهایندلیل که او عمدتاً عکسهای رنگی میگرفت - اما رویکرد او بدون تغییر بود. رنگ چیزهای اتفاقی همانطور که شکل و علامت چیزها در کار سیاه و سفید او نقش اساسی داشت، در تصاویر او مرکزی شد.
مارلو به جریان خود آمده بود. او کار خود را بهعنوان عکاس خبری بینالمللی آغاز کرد، برای بررسی تجربه خود به بریتانیا بازگشت و شعر تصویری جدیدی را کشف کرد که به او امکان میداد سرزمین مادری خود را درک کند. پس از یافتن این شعر، او آن را به جاده بازگرداند: به همان اندازه که در انگلستان در ژاپن، ایالات متحده و دیگر نقاط اروپا عکس گرفت.
گردآوری و ترجمه مجموعه کتابهای دیجیتال "بررسی زندگی و آثار عکاسان مگنوم" توسط کاربر گرامی سایت وانپیکس 1pix.ir جناب آقای "محمود امیری" انجام شده.
نظر دهید