کریستینا دی میدل در مورد رابطه مبهم عکاسی با حقیقت تحقیق می کند. او با ترکیب شیوه های عکاسی مستند و مفهومی ، با بازسازی ها و کهن الگوها بازی می کند تا درک لایه­ای تری از موضوعاتی که به آن نزدیک می شود ایجاد کند. با استفاده از این فرض که رسانه­های جمعی درک واقعی ما را از دنیایی که در آن زندگی می­کنیم ، کاهش می­دهد ، دی میدل به فوریتی برای تجسم مجدد تپه­های زیبایی خسته و نظر به جای حقایق پاسخ می دهد.

انگیزه او برای زاویه­ای غیر متعارف پس از 10 سال فعالیت حرفه­ای به عنوان عکاس خبری زمانی رخ داد که دی میدل از مستند مستقیم خارج شد و مجموعه تحسین شده The Afronauts 2012 را تولید کرد. این برنامه تاریخ یک برنامه فضایی شکست خورده در زامبیا در دهه 1960 را از طریق بازنمایی صحنه­ای از روایای مبهم مورد بررسی قرار داد و تصویرسازی سنتی قاره آفریقا را به چالش کشید.

پروژه در حال اجرای او  De Middel's Gentleman's Club (که در ریودوژانیرو در سال 2015 آغاز شد و اکنون به تمام قاره های جهان در نوار استرالیا گسترش یافته است) بر جنبه­های کمتر مستند فحشا تمرکز می­کند: مشتریان مرد. پرتره­های صمیمی او از این مردان پارادایم­های موجود را برهم می­زند تا منابع جدید بینش و درک را ارائه دهد. دی میدل علاوه بر پروژه­های شخصی تحسین شده خود، برای مشتریان از جمله بنیاد صلح نوبل، کریستین دیور، Vanity Fair USA ، Vogue USA و FC Barcelona کار کرده است.

دی میدل متولد 1975 اسپانیا است و بین مکزیک و برزیل مستقر است.

او در سال 2017 نامزد مگنوم شد.

گردآوری و ترجمه مجموعه کتابهای دیجیتال "بررسی زندگی و آثار عکاسان مگنوم" توسط کاربر گرامی سایت وانپیکس 1pix.ir  جناب آقای "محمود امیری" انجام شده.