متولد 1952 فرانسوی/ روسی / مستقر در پاریس ، فرانسه

گئورگی پینکاسوف به خاطر گزارش هنری زنده­اش مشهور است­، که روزمرگی را به خارق­العاده می­رساند. تصاویر رنگارنگ او جذاب­، پیچیده و شاعرانه هستند-گاهی اوقات با انتزاعی که پیچیدگی بصری زندگی معاصر را در بر می­گیرد ، هم مرز است. پینکاسوف و مستند جهانی، او­ از رویدادهای نمادین فرهنگی جشنواره فیلم کن تا پشت صحنه در هفته مد پاریس عکاسی کرده است. او درباره رویکرد خود می­گوید."احمقانه است که بردار هرج و مرج را تغییر دهیم. شما نباید سعی کنید آن­را کنترل کنید­، بلکه باید به درون آن بیفتید. "

پینکاسوف در سال 1952 در مسکو متولد شد و علاقه او به­عکاسی در حالی­که هنوز در مدرسه بود شروع شد. پس از تحصیل در رشته فیلمبرداری در VGIK (موسسه فیلمبرداری مسکو) ، او در استودیو Mosfilm به عنوان فیلمبردار و سپس به عنوان عکاس روی صحنه مشغول به­ کار شد. او در سال 1978 به اتحادیه هنرمندان گرافیک مسکو پیوست که به او آزادی بیشتری برای سفر و نمایشگاه بین­المللی داد. به زودی آندری تارکوفسکی­، فیلمساز برجسته روسی­، کار او را مورد توجه قرار داد و از او دعوت کرد تا گزارشی در مورد فیلمش استالکر (1979) تهیه کند.

کارهای اخیر وی شامل مطالعه وی در مورد بلکپول ایلومینشنز در سال 2018، مجموعه­ای از پرتره­های شهری است که مکانهای مختلف مانند بیروت­، لیسبون­، ونیز­، مسکو و نانسی را نشان می­دهد و درگیری بین معترضان ضددولتی و پلیس در کیف پایتخت اوکراین در سال 2014 را پوشش می­دهد. امروزه ، او به­طور منظم برای مطبوعات بین المللی­، به­ویژه برای­Geo ، Actuel و مجله نیویورک تایمز کار می­کند.

او در سال 1988 به Magnum Photos پیوست.

گردآوری و ترجمه مجموعه کتابهای دیجیتال "بررسی زندگی و آثار عکاسان مگنوم" توسط کاربر گرامی سایت وانپیکس 1pix.ir  جناب آقای "محمود امیری" انجام شده.